Dersin ilk yarısında renklerle alakalı öğrencilerle sohbet
edilir. Bir yemeğin, manzaranın, gökyüzünün vs. renkli ve renksiz versiyonları
ardarda öğrencilere gösterilir.
Dersin ikinci yarısında parka çıkılır ve öğrencilerin boş renk
çarkını kâinatta keşfettikleri renklerle boyamaları istenir. Her rengin yanına
o rengi hangi nesnede gördülerse onun resmini çizerler.
Öğretmen sınıfa hazırladığı büyük bir kartondan gökkuşağı ve
gökkuşağındaki renklere sahip sebze ve meyve resimleri getirir. Kartlar
öğrencilere dağıtılır ve gökkuşağındaki uygun rengin üstüne sırayla yapıştırmaları
istenir. Yaratıcımızın sebze ve meyveleri rengarenk yaratarak bize sevgisini
gösterdiği vurgulanır. Büyük yaşlar için
sebze, meyve renkleriyle vitaminler arasındaki ilişkiye de dikkat çekilip Hakim
ismi nazara verilebilir.
EK Etkinlik 1: Aşağıdaki yap-bozlar hazırlanıp grup yapılmış
öğrencilere dağıtılarak yap bozları tamamlamaları istenir.
EK Etkinlik 2: İnsanların da renk renk
yaratıldığına dikkat çekilebilir. “Hiçbir renk diğerinden üstün değildir”
vurgusu yapılır. Bu noktayı somutlaştırmak için aşağıdaki gibi kağıttan zincir bebek etkinliği
yapılıp her bebek farklı bir insan tenine boyanabilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder