Sayfalar

5 Aralık 2016 Pazartesi

O Paketleyenlerin En Güzelidir (Ya Hafiz)

Kazanımlar


1) Öğrencilere paketleme konusunda farkındalık kazandırmak
             a. Paketlemenin gerekçeleri
             b. Farklı paketlerin avantaj ve dezavantajları
             c. Geri dönüştürülebilen ya da çözünen paketler
2) Paketler üzerinde kazanılan farkındalıkla kainattaki kusursuz paketleme örneklerini keşfetmek

3) Kainattaki paketlemelerin kendi kendine oluşmuş olamayacağını anlamak ve Yaratıcımızla Hafiz ismi üzerinden yeni bir bağ kurmak (Benim yaptığım ve yapacağım her paketleme O’nu yanımda hissetmek için bir vesiledir)

4) “Kainatla uyumlu bir paketlemeyi tercih etmem (hem üretici hem de kullanıcı rollerimde) Hafiz ismine ayna olmaktır” bilincinin oluşmasına vesile olmak

Paketler

Öğretmen derse farklı amaçlarla (koruma, temiz ya da taze kalmasını sağlama, taşınmasını kolaylaştırma, reklam) paketlenmiş ürünler getirir .

Öğretmen ürünleri çıkarır ve farklı sorular eşliğinde paketleme konusunda öğrencilerin görüşlerini alır:

  1. Bu ürünlerin paketleniş şekilleri hangi amaçlara hizmet ediyor olabilir? (taşıma kolaylığı, koruma, sağlık , hırsızlık önlemi vs)
  2. Bu paketlerin olumlu ve olumsuz yönleri nelerdir?

  • Geri dönüştürülebilir bir paket mi?
  • Öncelikli olarak alıcıları cezbetmek için yapılmış bir paket mi? Bu doğru mu?
  • Gereksiz hacme sahip bir paket mi? 
  • Alıcı tarafından başka bir amaçla yeniden kullanılabilir bir paket mi?

Kainatta Paketleme

Kainatın içindeki insan yapımı olmayan paketler var mı çocuklar? Neler geliyor aklınıza?

Çocukların cevapları alındıktan sonra şu sunum hep beraber incelenir:



Azalt-Yeniden Kullan-Geri Dönüştür

Hazır paketlerden söz açmışken çocuklarla paket kullanımını mümkün olduğunca azaltmak, kullanmak zorunda kaldığımız paketleri yeniden kullanmak ve atmak durumunda olduğumuzda da geri dönüşüm kutularına atmak konusunda sohbet edilebilir." Çocuklar Allah dünyayı bize emanet etti, biz işlerimizi dünyaya zarar vermeden yapmalıyız." şeklinde giriş yapılabilir. "Tüm mahlukatla kardeşiz onların acısı bizim acımızdır." Bu konu şu şekilde özetlenebilir:

  1. Azalt ( Örnek:Alışverişlerimde plastik torba yerine bez torba kullanırsam plastik kullanımımı azaltmış olurum)
  2. Yeniden Kullan (Örnek: Yumurta aldığım koliyi yumurta satanlara verirsem kolinin yeniden kullanılmasını sağlamış olurum ya da turşu aldığım kavanozu atmayıp evimde saklama kabı olarak kullanabilirim)
  3. Geri Dönüştür (Plastik, cam, metal ve kağıtları atmam gerektiğinde çöpe değil geri dönüşüm kutularına atarım)

Bu konuyla alakalı olarak aşağıdaki animasyonlar izlenebilir:




Atıktan Sanata

Pek çok sanatçı ambalaj atıklarından çeşitli eserler meydana getiriyor. Aşağıdaki linkten bazı örnekler öğrencilerle paylaşılır:


Bu örneklere bakıldıktan sonra öğrencilerden bir sonraki haftaya kadar evlerindeki atıkları kullanarak bir oyuncak yapmaları ve okula getirmeleri istenebilir. Bu ürünlerin sergisi yapılır.


Geri dönüşüm konusunda duyarlılık oluşturmak için ortaokul yaşındaki öğrencilerle aşağıdaki video da izlenebilir. Sağ alt köşeden alt yazılardan Türkçe seçilmelidir.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder