tag:blogger.com,1999:blog-90293949842803736352024-03-21T12:26:31.994-07:00Hazine AvcısıNur Köksalhttp://www.blogger.com/profile/07834089507789204781noreply@blogger.comBlogger18125tag:blogger.com,1999:blog-9029394984280373635.post-80265071721965203702023-03-18T23:47:00.003-07:002023-03-19T00:41:34.768-07:00Kur'an Günlüğü Hazır Ramazan 2023 kapidayken birkaç sene önce ingilizce bir web sitesinden uyarladığım Kur'an günlüğü aktivitesini sizlerle paylaşmak istedim, kendimizin ve çocukların Kur'an ile dostluğuna hizmet eder inshaAllah. Bu aktivitenin orjinali şu web sitesinde , link, ben ordaki bazı ayetler yerine başka ayetler aldım ve Türkçe'ye uyarladım. Aşağıda üç link göreceksiniz, birincisi bu Nur Köksalhttp://www.blogger.com/profile/07834089507789204781noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-9029394984280373635.post-79548733584075414572017-08-29T22:34:00.001-07:002017-08-29T22:43:55.872-07:00Hatalarım Hazine
Bu konu aşağıdaki videoda görebileceğiniz Beautiful Oops! (Barney Saltzberg) isimli kitaptan ilhamla ortaya çıkmıştır. Kitap yaptığımız hataların bizim için yeni, hiç düşünmediğimiz fırsatların kapısını açabileceğini çocukların seviyesinde güzel örneklerle anlatmaktadır. Kitabı aşağıdaki videonun sesini kapatıp görüntülerden yararlanarak çocuklara okuyabilirsiniz. Yaklaşık tercümesi aşağıdaki Nur Köksalhttp://www.blogger.com/profile/07834089507789204781noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-9029394984280373635.post-10672799456923901422017-08-16T22:22:00.000-07:002017-08-16T22:45:04.706-07:00Duygularım Hazine
Öğretmen ders öncesinde farklı duyguları (mutlu, üzgün, kızgın, korkmuş) temsil eden gözlükler edinir ve derse bu gözlüklerden birini takarak ve o duyguyu abartılı bir şekilde canlandırarak girer. Gözlüklerin her birini sırasıyla takar ve her seferinde farklı bir duyguyu yaşayan bir öğretmen olur.
Bu doğaçlama canlandırmanın ardından çocuklardan günün konusunu tahmin etmeleri istenir.
Nur Köksalhttp://www.blogger.com/profile/07834089507789204781noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-9029394984280373635.post-52556383336756028232017-08-03T22:51:00.000-07:002017-09-26T01:40:48.419-07:00AY: Takvimci Kandil
Öğretmenin ders öncesi aşağıdaki dokümanları okuması tavsiye edilir:
Ay 1
Ay 2
Ay Olmasaydı
Hedefler:
1. Ay’ın dünya sarayına asılmış bir nevi kandil olduğunu, dünyadaki tüm insanlara sunulmuş bir nimet olduğunu farketmek
2. Ay’ın hareketinin hikmetlerini öğrenmek
3. Ay’ın bizim için faydalarının (dünyanın hızını yavaşlatması,geceleri aydınlatması, zamanının takibinde Nur Köksalhttp://www.blogger.com/profile/07834089507789204781noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-9029394984280373635.post-82760247428707430462017-05-07T00:27:00.004-07:002017-05-07T00:42:50.196-07:00Tohumlar
Tohum dersinde hedeflediğimiz kazanımlar şöyle:
1) Küçücük tohumların çok şuurlu, kasıtlı, sanatlı, ilim gerektiren işler yapıyor olmaları (mesela küçücük tohumun dağ gibi büyük bir ağacı sonuç vermesi)
2) Tohumun içinde o bitkinin bütün özelliklerinin (çiçek ve yapraklarının renk , şekil, boy ve kokuları vs, ne kadar sürede büyüyecek, ne kadar yaşayacak vs) yazılı olması : bu işaret Nur Köksalhttp://www.blogger.com/profile/07834089507789204781noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-9029394984280373635.post-68530495677337170742017-04-22T23:49:00.001-07:002017-04-23T01:30:02.695-07:00O (sav) da bir Hazine Avcısıydı!
Arkadaşlar, bize hazine aramayı kim öğretti ? Kainatta her bir şeyin bize Rabbimizi tanıtan bir hazine olduğunu kimden öğrendik?
Eveeet! Peygamberimiz (sav) den, Hz Muhammed den. Peygamberimiz bazen paçalarını sıvar ayaklarını suya sokar ve saatlerce etrafı seyredermiş biliyor musunuz? Onu bu şekilde bahçelerde düşünürken gören bir sürü arkadaşı olmuş.
Peki yağmur yağınca Nur Köksalhttp://www.blogger.com/profile/07834089507789204781noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-9029394984280373635.post-81858912814488074602017-04-02T00:36:00.002-07:002017-04-23T00:51:36.144-07:00İlkbahar: BA'SU BÂDE'L-MEVT
Kazanımlar: Çocuklarda aşağıdaki alanlarda farkındalık
sağlamak:
<!--[if !supportLists]-->1. Baharın erzak yüklü bir vagona benzemesi (ağaçlar meyve vermek üzere hazırlanıyorlar)
2. Baharın sanki her bir günü ya da her bir haftasının farklı bir bitkinin bayramı gibi olması
3. Kupkuru gözüken ağaçların parlak, çiçekli elbiselerle giydirilmesi ve dolayısıyla Nur Köksalhttp://www.blogger.com/profile/07834089507789204781noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-9029394984280373635.post-42897892192093676592017-03-12T22:50:00.001-07:002017-03-13T02:22:06.537-07:00Su: Eşsiz Bir NimetÖğretmenin dersten önce şu dökümanları okuması tavsiye edilir: (Dikkat! Bu gibi dökümanlarda suyu tesir sahibi olarak anlatabilmektedir. Biz öğrendiklerimizi çocuklarla paylaşırken bu konuda dikkatli olmalıyız. )
Doğanın Eşsiz Maddesi Su
Yaşam Kaynağı Su
Vücudumuzun Çoğu Su
Suyu Koruyorum
Bir Su Damlasının Öyküsü
"Bir su damlası olduğunuzu hayal ettiniz mi hiç?
Düşünün bir! Bulutlara Nur Köksalhttp://www.blogger.com/profile/07834089507789204781noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-9029394984280373635.post-73640327093363171502017-02-26T20:51:00.003-08:002017-02-26T20:51:47.387-08:00Kainat Tabağımda: Ya VEHHAB!Merhaba Çocuklar,
Bugün size dağıtacağım tabaklara en sevdiğiniz yemeği çizmeye ne dersiniz? Yalnız resmin altına bu yemek için gerekli malzemeleri yazmanızı da rica ediyorum. Malzemeler konusunda emin değilseniz benden ya da arkadaşlarınızdan da yardım alabilirsiniz.
En Sevdiğim Yemek
Hmm ... aarkadaşımız tabağına köfte çizmiş.
Köfte için ne lazım? (Öğrencinin söylediği Nur Köksalhttp://www.blogger.com/profile/07834089507789204781noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-9029394984280373635.post-37069673645039745362017-02-05T20:18:00.002-08:002017-02-05T20:50:52.455-08:00Gökyüzünden Beyaz Mektuplar
Kış Draması
Çocuklar benim bir arkadaşım kışı hiç sevmiyormuş. Onu bir türlü ikna edemiyorum, bana yardım eder misiniz?
Çocuklar ikili gruplar halinde tahtaya çıkarlar. Bir kişi kışı hiç sevmeyen arkadadaş rolünü yaparken diğer kişi ona kışın güzel yönlerini anlatarak ikna etmeye çalışır. (Kışın oynanan oyunlar, kardanadam yapmak, kızakla kaymak, karın altında yürüyüş yapmak, karın Nur Köksalhttp://www.blogger.com/profile/07834089507789204781noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-9029394984280373635.post-70435569645404721182016-12-21T03:02:00.001-08:002016-12-21T03:07:14.375-08:00Görüyorum!Kazanımlar:
<!--[if !supportLists]-->1. “Ben görüyorum” ve görmek bana bahşedilmiş bir hazine farkındalığını kazanmak
2. Gözün işleyişinin kendi kendine olmayacak kadar ince hesaplarla gerçekleştiğine şahit olmak
3. Kainattaki yardımlaşmanın bir örneğini görmek (ışık-göz-beyin yardımlaşması)
4. “Her şeyde bir hikmet var” hakikatinin anlaşılması (neden iki göz, Nur Köksalhttp://www.blogger.com/profile/07834089507789204781noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-9029394984280373635.post-88808233554788329092016-12-05T01:33:00.000-08:002016-12-05T01:45:25.757-08:00O Paketleyenlerin En Güzelidir (Ya Hafiz)
Kazanımlar
1) Öğrencilere paketleme konusunda farkındalık kazandırmak
a. Paketlemenin gerekçeleri
b. Farklı paketlerin avantaj ve dezavantajları
c. Geri dönüştürülebilen ya da çözünen paketler
2) Paketler üzerinde kazanılan Nur Köksalhttp://www.blogger.com/profile/07834089507789204781noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-9029394984280373635.post-49112445544184486392016-11-23T04:56:00.000-08:002016-11-23T06:16:04.840-08:00Elma mı Elmas Mı?:)
Elma Bahçesine Ziyaret
Çocuklardan gözlerini kapatmaları ve bir elma bahçesi hayali kurmaları istenir. Hayallerine yardımcı olmak amacıyla öğretmen öğrencilerin gözleri kapalıyken aşağıdaki parçayı sakin bir tonda yavaş yavaş okur: (Bu hayal sırasında arkadan hafif bir müzik de verilirse çok güzel olur)
Arkadaşlar sizinle hep beraber bir elma bahçesine gidelim mi?
O zamaaaan yavaşçaNur Köksalhttp://www.blogger.com/profile/07834089507789204781noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-9029394984280373635.post-73672793354614772562016-10-28T21:36:00.001-07:002016-10-29T20:49:29.328-07:00Bir Şeyden Her Şey Yapan Allahım
Beyin Fırtınası
"Ağaçlar Ne İşe Yarar" arkadaşlar? Ağaçlarla neler gönderir Rabbimiz bize? Haydi hep beraber düşünelim.
Yukardaki sorular eşliğinde çocukların yardımıyla tahtaya bir zihin haritası yapılır. Tam ortaya "Ağaçlar" yazılır ve ok işaretleri ve küçük resimler kullanarak çocukların söyledikleri ve kendi eklemelerimiz not edilir. Bu sırada Yaratıcımızın bir şeyden çok şey Nur Köksalhttp://www.blogger.com/profile/07834089507789204781noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-9029394984280373635.post-57905441275664105692016-10-15T20:15:00.000-07:002016-10-15T22:10:53.217-07:00Sonbahar / Ya Hafiz
Sonbaharı Okuyalım Mı? :)
Ders öncesinde öğrenci sayısı kadar Sonbahar
Hazineleri Avı dökümanı çıktısı alınır.
Sohbahar Hazineleri Avı Dokümanı
Sonbahar gözlemi yapılabilecek
bir parka geziye çıkılır. Öğretmen yanına bir sırt çantası alır. Gezi yerine
giderken öğrenciler kalemlerini ve boyalarını ve yapıştırıcılarını öğretmenin
çantasına koyabilirler. Çantada A4 kağıtları da Nur Köksalhttp://www.blogger.com/profile/07834089507789204781noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-9029394984280373635.post-72943447704668003752016-09-19T06:13:00.001-07:002016-09-22T00:23:36.387-07:00Ağaçlar
Ağaçlar sunusu aşağıdaki sorular
eşliğinde öğrencilerle izlenir, bu sorularla öğrenciler hiç hareket edemeyen ağaçların yemeklerinin ayaklarına kadar
gönderildiğini öğrenir; Rezzak isminin genişliğini anlar:
Ağaçlar Sunusu İndir
İnsanların yaşamak için neye ihtiyacı vardır? Peki ağaçların ? Biz gidip su içebiliyoruz, yemek alabiliyoruz, peki ağaçlar nasıl su içer?
Ağaçlar yemekNur Köksalhttp://www.blogger.com/profile/07834089507789204781noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-9029394984280373635.post-82918177491616803042016-09-01T09:14:00.005-07:002016-09-21T02:28:18.089-07:00Kâinat Biçim Biçim / Şekil Avı / Ya Musavvir
Derse birkaç tane meyve ya da sebze getirilir.
(mandalina, portakal, soğan, domates, kivi, limon,elma vb gibi)
Öğrencilere minik not kağıtları dağıtılır ve
elimizdeki meyveyi yatay olarak kestiğimizde içinden nasıl bir şekil çıkacağı
konusundaki tahminlerini kağıtlara çizmeleri istenir.
Elmayı kesmeden önce öğretmen der ki: “elmanın
içinde yıldız Nur Köksalhttp://www.blogger.com/profile/07834089507789204781noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-9029394984280373635.post-34583750645988584622016-09-01T09:14:00.004-07:002016-09-21T02:34:25.989-07:00Renkler / Ya Mülevvin
Dersin ilk yarısında renklerle alakalı öğrencilerle sohbet
edilir. Bir yemeğin, manzaranın, gökyüzünün vs. renkli ve renksiz versiyonları
ardarda öğrencilere gösterilir.
Dersin ikinci yarısında parka çıkılır ve öğrencilerin boş renk
çarkını kâinatta keşfettikleri renklerle boyamaları istenir. Her rengin yanına
o rengi hangi nesnede gördülerse onun resmini çizerler.
Renk Çarkı İndir
Nur Köksalhttp://www.blogger.com/profile/07834089507789204781noreply@blogger.com0